måndag 25 april 2011

påskfika med fina vänner


I söndags fikade jag med några utav mina fina vänner hemma hos Laura.  Det var så härligt att sitta ute i den underbara solen och bara prata, fika och skratta. Jag hade med mig lite påskpyntade kladdkakemuffins som vi mumsade på. Efter fikastunden åkte vi till mormor och morfar där vi fick påskmiddag och ännu mer sol. Jag är ganska röd just nu men det övergår nog förhoppningsvis snart i en brunare nyans! :)

kladdkakemuffins
2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
1/2 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 gr smält smör

Smält smöret, och vispa socker och ägg pösigt under tiden. Mixa i vaniljsocker, salt, kakao och vetemjöl och blanda sedan i äggsmeten. Blanda sedan i det smälta smöret. Klicka i smeten i formar och grädda i 200 grader i 10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar