lördag 4 februari 2012

Pompoms

Jag har startar ett projekt med Skövde Nyheter där jag bidrar med en pysselspalt med jämna mellanrum. I förra numret gjorde jag fina pompoms som syns lite överallt i trendbloggar. Här visar jag precis hur jag har gjort. Gör dem gärna i pastelliga färger för att påminna dig själv om att våren faktiskt kommer snart! Nu är det bara att pyssla på!

1. Lägg massa silkespapper ovanpå varandra. Ju fler desto större pompom. Vik de som ett dragspel mot varandra.


2. Knyt ett snöre om dragspelet för att hålla det fast, knyt också i det snöre du ska hänga bollen i.


3. Runda hörnen med sax.


4. Vik ut dragspelet till en solfjäder på båda sidor om snöret.


4. Dra försiktigt upp varje papper för sig. Dra inte för hårt för de går lätt sönder.


5. Gör likadant på båda sidor och puffa upp den tills du blir nöjd.


6. Häng upp dem, gärna i grupp som fina installationer någonstans hemma hos dig för att påminna om att våren snart kommer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar