tisdag 8 mars 2011

små kalaskokosmuffins


I helgen som var, bjöd jag in tjocka släkten till kalas och då bjussade jag bland annat på dessa godingar ovan. Efter kalaset käkade vi sushi och sen gick vi på musikalen RENT som går nu i Skövde, se den om ni har möjlighet, de unga skådespelarna är fantastiskt duktiga!
Nu ska jag återgå till mitt lakritsglassfixande, hoppas att det blir riktigt smaskigt.

kokosmuffins
75 g smör eller margarin
1 ägg
1 dl strösocker
1½ dl kokosflingor
1 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker


Sätt ugnen på 200 grader. Smält matfettet i en kastrull eller i mikron. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda kokos, mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Tillsätt därefter det smälta matfettet. Fyll muffinsformarna till hälften, jag använder miniformar från Lagerhaus. Ha de i ugnen i 10 min. Garnera med god frosting och strö kokosflingor över.


Ha en mysig kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar