söndag 6 mars 2011

kringlor


Mycket att göra som vanligt under veckorna som gått! Jag har bland annat hunnit fylla 25 år och firat ordentligt med kalas i helgen. I söndags bjöd min fina vän Malin på mysig söndagsfrukost med scones, smoothies och massa gott, borde bli en grej vi gör oftare tycker jag.
Givetvis så har jag jobbat en hel del med alla våra roliga projekt, och jag är också mitt i ett planerande av ett bilköp. Står mellan en Toyota Yaris och en Peugoet 207, svårt val då båda är supersnygga och i ligger i samma prisklass. Ett angenämt problem egentligen, det är ju kul att köpa bil!

kringlor
100 g smör eller margarin
2 ägg
1,5 dl strösocker
6 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 dl pärlsocker eller annat fint socker


Rör smöret mjukt. Vispa socker och ägg till en slät smet. Blanda samman mjöl och bakpulver.
Rör samman smör, ägg- och sockerblandningen och mjöl- och bakpulverblandningen. Knåda ihop till en slät deg. Rulla ut degen till tunna strängar och forma till kringlor. Vänd de färdiga kringlorna i sockret och grädda i 175 grader i cirka 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar